Κυριακή, 15 Μαΐου 2016

Κινόα: σημαντική η παρουσία της στο πιάτο μας





Η κινόα αποτελεί την καινούρια ανερχόμενη υπερτροφή. Η ονομασία της είναι Chenopodium quinoa, καλλιεργείται κυρίως στις Άνδεις και αποτελούσε το ιερό δημητριακό των Ίνκας. Στις μέρες μας χρησιμοποιείται για την παρασκευή δημητριακών για το πρωινό, ροφημάτων ακόμη και καλλυντικών.

Τι κάνει την κινόα πολύτιμη;

Η διατροφική αξία της κινόα είναι μοναδική λόγω της περιεκτικότητάς της σε πρωτεΐνη. Με πολύ απλά λόγια θα λέγαμε πως οι πρωτεΐνες στο ανθρώπινο σώμα αποτελούνται από αμινοξέα, δυστυχώς όμως ο οργανισμός μας δεν μπορεί να συνθέσει όλα τα αμινοξέα και έτσι απαραιτήτως πρέπει κάποια να τα πάρει μέσω της τροφής. 

Η κινόα αποτελεί ίσως το μοναδικό δημητριακό το οποίο μπορεί να μας δώσει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που πρέπει να καταναλώνουμε. Με άλλα λόγια, για τους ειδικούς της διατροφής η κινόα αποτελεί μία πλήρη πηγή πρωτεΐνης.  Μιάμιση κούπα μαγειρεμένης κινόα περιέχει την ίδια ποσότητα πρωτεΐνης με μία μερίδα στήθος κοτόπουλο (13 γραμμάρια πρωτεΐνης περίπου). Αρκεί να αναφέρουμε πως η NASA διάλεξε την κινόα σαν την ιδανικότερη τροφή για τα μακρινά διαστημικά ταξίδια!

 Εκτός της υψηλής περιεκτικότητάς της σε πρωτεΐνη η κινόα αποτελεί εξαιρετική πηγή:

  • Σιδήρου: έχει σημαντικό ρόλο στην υγεία μαλλιών, στην παραγωγή ενέργειας από τον οργανισμό, και αποτελεί «συστατικό» του αίματος

  • Βιταμίνης Ε: είναι εξαιρετικά αντιοξειδωτική βιταμίνη, έχει σημαντικό ρόλο στην υγεία των μαλλιών, των νυχιών και του δέρματος

  • Φολικού οξέως: παίζει καθοριστικό ρόλο σε γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας

  • Μαγνησίου: παίζει σημαντικό ρόλο στο νευρικό σύστημα και στην υγεία των οστών

  • Φυτικών ινών: έχουν ευεργετική δράση στο πεπτικό σύστημα, στον έλεγχο τον επιπέδων χοληστερίνης και σακχαρώδη διαβήτη, αλλά και στον έλεγχο του βάρους.


Μελέτες έχουν επίσης δείξει πως η κινόα αποτελεί μία άριστη διατροφική επιλογή για άτομα με υψηλή χοληστερίνη, σακχαρώδη διαβήτη και κοιλιοκάκη.

Πώς μαγειρεύεται;

O τρόπος μαγειρέματος της κινόα μοιάζει πολύ με τον τρόπο μαγειρέματος του ρυζιού, με την μόνη διαφορά πως η κινόα χρειάζεται μόλις 15 λεπτά για να μαγειρευτεί! Συστήνεται να την ξεπλύνεις καλά προτού την βράσεις για να απομακρύνεις συστατικά με πικρή γεύση τα οποία βρίσκονται στον φλοιό της.



Δειτε εδώ μερικές νόστιμες συνατγές









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου